2017. július 10., hétfő

Befőzés

A szomszéd néni jóvoltából hozzájutottam egy jó nagy doboz sárgabarackhoz.
Mit csinál egy jó háziasszony a legnagyobb melegben? Hát lekvárt főz.......
A barackok között volt ilyen is olyan is, puhább is, éretlenebb is, kicsi is, nagy is, szép is csúnya is.
Jó tanács.... forrázd le, és akkor könnyen lejön a héja
Na ne, az egész napom rámegy, elő gyorsan a paradicsom passzírozót és hajrá......
Közel 1.5 órai munkával nyertem 5.5 kg lekvárnak való masszát.
Kicsit lehetne sűrűbb, de ebben a nagy melegben pont ilyet akartam. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mire kihűlt valamivel szilárdabb lett.
Megkapták a szép kis szalvétatetőket, a címkéket, most arra várnak, hogy levigyem őket a pincébe, illetve a gyerekeim átjöjjenek a részükért.
Halkan súgom,  az én részemből is sok Náluk köt majd ki :)


Mit gondoltok a változatosság kedvéért mit csináltam ma ha lehet még nagyobb melegben?
Igen, befőzést :)
Kaptam jó néhány jól fejlett tököt, de annyi helyem nincs a fagyasztóban, hogy mind beférjen, ezért üvegekbe raktam őket, remélem meg is maradnak
Ők most a száraz dunsztban pihennek, majd holnap felülnek a lekvárokkal együtt a pincében a polcokra

Köszönöm, hogy nálam jártál

1 megjegyzés: